KONSULTACJE z DORADCZYNIĄ RODZINNĄ

# | Kurs: | Tryb: | Sposób komunikacji: | Termin: | Miejsca: | Cena: | Rezerwacja: |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konsultacje doradcy rodzinnego | on-line 60 min | PJM/SJM/PL | dowolny, ustalany z doradcą | cała Polska | 150 zł. | ZAREZERWUJ |
OPIS KONSULTACJI

Na konsultacje zapraszamy rodziców i opiekunów dzieci oraz nastolatków.
Zapraszamy osoby, które chcą dowiedzieć się więcej na temat:
- metod wychowawczych,
- budowania relacji w rodzinie,
- edukacji i wspierania rozwoju dziecka,
- innych tematów związanych z życiem rodzinnym i edukacją.
Szczególnie serdecznie zapraszamy
słyszących rodziców dzieci głuchych,
a także głuchych rodziców dzieci słyszących.

Po otrzymaniu Twojego zgłoszenia, przekażemy informację prowadzącej. Doradczyni skontaktuje się z Tobą i wspólnie umówicie termin i sposób komunikacji. Konsultacja trwa 60 minut. Spotkanie odbywa się on-line.
Doradcę obowiązuje tajemnica zawodowa.
O sposobie komunikacji decyduje klient, konsultacje mogą być prowadzone w:
- polskim języku migowym (PJM),
- systemie językowo-miganym (SJM),
- języku polskim (fonicznym lub pisemnie).
PEDAGOŻKA I DORADCZYNI RODZINNA
Ania Michalska ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki, a także studia doktoranckie w zakresie nauk humanistycznych - pedagogiki.
Dodatkowo kształciła się na studiach podyplomowych na takich kierunkach jak: surdopedagogika, edukacja obywatelska
i wychowanie do życia w rodzinie oraz z zakresu zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Ania posiada doświadczenie zawodowe w pracy w szkołach
z oddziałami integracyjnymi oraz szkołach specjalnych dla dzieci głuchych i słabosłyszących. Prowadziła również liczne warsztaty
i szkolenia dla praktyków i specjalistów: nauczycieli, pedagogów, psychologów.
W swojej pracy zawodowej zajmuje się, także wspieraniem rodziców i opiekunów w problemach wychowawczych i edukacyjnych.
SZKOLENIA DLA SPECJALISTÓW
Wsparcie dzieci głuchych i słabosłyszących
w edukacji przedszkolnej i szkolnej
ZAPISZ SIĘ!
Kliknij, aby zobaczyć więcej informacji
# | Kurs: | Tryb: | Sposób komunikacji: | Termin: | Miejsca: | Cena: | Rezerwacja: |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Wsparcie w edukacji- pedagodzy | on-line 6 godz. | PJM/PL | 28.05.2022 | cała Polska | 400 zł. | ZAREZERWUJ |
INFORMACJE O SZKOLENIACH

I. ZAGADNIENIA EDUKACYJNE:
- W poszukiwaniu efektywnej drogi komunikacji na linii nauczyciel- dziecko.
- Radzenie sobie w sytuacjach, gdy dziecko ma trudności w zrozumieniu poleceń i zadań.
- Praktyczne metody i wskazówki wspierające ucznia głuchego i słabosłyszącego w procesie nauki.
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach- charakterystyczne zachowania osób z ubytkiem słuchu podczas zajęć.
- Podtrzymywanie motywacji do nauki i wykorzystywanie dwukulturowości uczniów do rozwijania ich zainteresowań i pasji.
II. ZAGADNIENIA WYCHOWAWCZE:
- Problem wykluczenia społecznego dziecka głuchego.
- Dziecko głuche w placówce ogólnodostępnej.
- Rola nauczyciela wspomagającego w szkolnictwie ogólnodostępnym.
- Wsparcie psychospołeczne dziecka głuchego w samoakceptacji.
- Problemy wychowawcze w rodzinach- głusi a słyszący opiekunowie głuchych dzieci.
- Współpraca z rodzicami w szkole.

Szkolenie będzie prowadzone w języku polskim (fonicznym) przez głuchą specjalistkę. Państwa pytania będą na bieżąco tłumaczone na język migowy, a odpowiedź uzyskają państwo bezpośrednio od prowadzącej.
Szkolenie obejmuje sześć godzin zegarowych. Szkolenie odbywa się w kameralnym gronie.
Szkolenia otwarte dla klientów indywidualnych będą prowadzone w formie on-line.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu w formie e-dyplomu.
Na prośbę uczestnika wystawiamy faktury.
TERMIN NAJBLIŻSZEGO SZKOLENIA OTWARTEGO: SOBOTA 28.05.2022 r., godz. 9:00-15:30 (wliczono czas przerwy obiadowej).
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia zamkniętego w trybie stacjonarnym lub zdalnym na zamówienie placówek oświatowych. W tym przypadku termin i cena szkolenia jest ustalana bezpośrednio z placówką. Kontakt w tej sprawie: kontakt@centrumrozwojugluchych.pl
PEDAGOŻKA I DORADCZYNI RODZINNA
Ania Michalska ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki, a także studia doktoranckie w zakresie nauk humanistycznych - pedagogiki.
Dodatkowo kształciła się na studiach podyplomowych na takich kierunkach jak: surdopedagogika, edukacja obywatelska
i wychowanie do życia w rodzinie oraz z zakresu zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Ania posiada doświadczenie zawodowe w pracy w szkołach
z oddziałami integracyjnymi oraz szkołach specjalnych dla dzieci głuchych i słabosłyszących. Prowadziła również liczne warsztaty
i szkolenia dla praktyków i specjalistów: nauczycieli, pedagogów, psychologów.
W swojej pracy zawodowej zajmuje się, także wspieraniem rodziców i opiekunów w problemach wychowawczych i edukacyjnych.
SZKOLENIE DLA LOGOPEDÓW
Wsparcie w rozwoju dziecka głuchego i słabosłyszącego
ZAPISZ SIĘ!Kliknij, aby zobaczyć więcej informacji
# | Kurs: | Tryb: | Sposób komunikacji: | Termin: | Miejsca: | Cena: | Rezerwacja: |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Wsparcie w rozwoju- logopedzi | on-line 6 godz. | PJM/SJM/PL | 11.06.2022 | cała Polska | 400 zł. | ZAREZERWUJ |
O SZKOLENIU

- Typologia uszkodzeń narządu słuchu.
- Głuchota z perspektywy medycznej. Współpraca z innymi specjalistami w zakresie rehabilitacji słuchu i mowy.
- Głuchota medyczna a kulturowa. Nabywanie umiejętności językowych w procesie rozwoju dziecka głuchego.
- Znaczenie języka migowego jako naturalnego kanału komunikacyjnego. Podstawowe zwroty i polecenia przydatne w pracy.
- Podtrzymanie motywacji i aktywności dziecka w terapii.
- Problem wykluczenia społecznego i braku samoakceptacji dziecka słabosłyszącego i głuchego z powodu niezrozumiałej mowy.
- Współpraca z rodzicami, perspektywa głuchych i słyszących opiekunów.
- Niepowodzenia komunikacyjne w relacjach ze słyszącym otoczeniem a motywacja do terapii logopedycznej.
- Konsekwencje braku zrozumienia słyszących specjalistów dla roli tożsamości kulturowej i przynależności do kultury Głuchych w funkcjonowaniu psychospołecznym głuchych.

Szkolenie będzie prowadzone w języku polskim (fonicznym) przez głuchą specjalistkę. Państwa pytania będą na bieżąco tłumaczone na język migowy, a odpowiedź uzyskają państwo bezpośrednio od prowadzącej.
Szkolenie obejmuje sześć godzin zegarowych.
Szkolenie odbywa się w kameralnym gronie.
Szkolenia otwarte dla klientów indywidualnych będą prowadzone w formie on-line.
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu w formie e-dyplomu.
Na prośbę uczestnika wystawiamy faktury.
TERMIN NAJBLIŻSZEGO SZKOLENIA OTWARTEGO: SOBOTA 11.06.2022 r. godz. 9:00-15:30
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia zamkniętego w trybie stacjonarnym lub zdalnym na zamówienie placówek oświatowych. W tym przypadku termin i cena szkolenia jest ustalana bezpośrednio z placówką. Kontakt w tej sprawie: kontakt@centrumrozwojugluchych.pl
PEDAGOŻKA I DORADCZYNI RODZINNA
Ania Michalska ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki, a także studia doktoranckie w zakresie nauk humanistycznych - pedagogiki.
Dodatkowo kształciła się na studiach podyplomowych na takich kierunkach jak: surdopedagogika, edukacja obywatelska
i wychowanie do życia w rodzinie oraz z zakresu zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Ania posiada doświadczenie zawodowe w pracy w szkołach
z oddziałami integracyjnymi oraz szkołach specjalnych dla dzieci głuchych i słabosłyszących. Prowadziła również liczne warsztaty
i szkolenia dla praktyków i specjalistów: nauczycieli, pedagogów, psychologów.
W swojej pracy zawodowej zajmuje się, także wspieraniem rodziców i opiekunów w problemach wychowawczych i edukacyjnych.
WARSZTATY DLA SŁYSZĄCYCH RODZICÓW DZIECI GŁUCHYCH
# | Kurs: | Tryb: | Sposób komunikacji: | Termin: | Miejsca: | Cena: | Rezerwacja: |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Między nami rodzicami | on-line 3 godz. | PJM/PL | 11.05.2022, g. 17:00-20:00 | cała Polska | 200 zł. | ZAREZERWUJ |
O WARSZTATACH

Od 2003 roku w Polsce prowadzony jest “Program Badań Przesiewowych Słuchu u Noworodków”.
Średnio rocznie u dwóch noworodków na tysiąc urodzeń diagnozowany jest ubytek słuchu o różnym natężeniu,
a u 3 na 10 000 obuuszna głuchota. Każdego roku w Polsce rodzi się ok.100-150 dzieci głuchych, zdecydowana większość z nich jest obecnie implantowana w dwunastym miesiącu życia i wychowywana w kulturze słyszących."1
W momencie postawienia diagnozy i wydania zaleceń medycznych systemowe wsparcie rodziców zazwyczaj dobiega końca. Słyszący rodzice niesłyszącego dziecka pozbawieni są instytucjonalnego wsparcia specjalistów, którzy pokazaliby głuchotę w sposób całościowy, rzetelny i empatyczny.
Raport przygotowany przez ekspertów Rzecznika Praw Obywatelskich z 2020 roku wskazuje wprost
“W Polsce nie istnieje system wsparcia rodziców, którym rodzi się dziecko głuche.”2
Głuchota to nie tylko kwestia medyczna, ale również społeczna i kulturowa.
- Jak poradzić sobie z własnymi obawami i emocjami?
- Jak zaakceptować głuchotę dziecka?
- W jaki sposób jako słyszący rodzic wychowywać głuche dziecko?
- Jak rozmawiać z dzieckiem?
- Czy muszę wybrać: nauka mowy albo język migowy?
- Jaką szkołę wybrać?
- Czy rówieśnicy zaakceptują moje głuche dziecko?
Często w głowach rodziców kłębi się wiele takich i podobnych pytań, a wokół nie ma osób, którym można byłoby je zadać i porozmawiać o swoich rozterkach.
W CRG nie oceniamy Twoich decyzji. Nie nakłaniamy do “jedynie słusznych” rozwiązań.
Nasze warsztaty to czas dla Ciebie, dla Twoich emocji, pytań czy wątpliwości. Czas dzielenia się doświadczeniami i wiedzą.
Chcemy porozmawiać o tym, co dalej po diagnozie. Czym jest głuchota kulturowa, czym jest dwukulturowość i dwujęzyczność dzieci głuchych. Podzielimy się wiedzą ze współczesnych badań nad edukacją i rozwojem poznawczym, emocjonalnym i społecznym dzieci głuchych.
Porozmawiamy jak odnaleźć się w gąszczu sprzecznych informacji i zaleceń.
W skrócie, to warsztaty o tym jak to jest być słyszącym rodzicem głuchego dziecka i jak poradzić sobie w tej sytuacji z akceptacją siebie i głuchoty swojego dziecka.
1 Źródła informacji: https://www.wosp.org.pl/medycyna/programy/badania-sluchu https://www.mp.pl/pacjent/pediatria/aktualnosci/badania/262662,przesiewowe-badania-sluchu-u-noworodkow
2 Osoby głuche w Polsce 2020. Wyzwania i rekomendacje. Raport Komisji ds. Osób Głuchych, Warszawa 2020, s.14.

Szkolenie będzie prowadzone w języku polskim (fonicznym) przez głuchą specjalistkę. Państwa pytania będą na bieżąco tłumaczone na język migowy, a odpowiedź uzyskają państwo bezpośrednio od prowadzącej.
Warsztaty obejmują trzy godziny zegarowe.
Warsztaty będą prowadzone w formie on-line.
Spotkanie odbędzie się w kameralnej grupie.
TERMIN NAJBLIŻSZYCH WARSZTATÓW: piątek 11.05.2022 r., godz. 17:00-20:00
PEDAGOŻKA I DORADCZYNI RODZINNA
Ania Michalska ukończyła studia magisterskie z zakresu pedagogiki, a także studia doktoranckie w zakresie nauk humanistycznych - pedagogiki.
Dodatkowo kształciła się na studiach podyplomowych na takich kierunkach jak: surdopedagogika, edukacja obywatelska
i wychowanie do życia w rodzinie oraz z zakresu zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Ania posiada doświadczenie zawodowe w pracy w szkołach
z oddziałami integracyjnymi oraz szkołach specjalnych dla dzieci głuchych i słabosłyszących. Prowadziła również liczne warsztaty
i szkolenia dla praktyków i specjalistów: nauczycieli, pedagogów, psychologów.
W swojej pracy zawodowej zajmuje się, także wspieraniem rodziców i opiekunów w problemach wychowawczych i edukacyjnych.